پیگیری پرونده مهاجرت و شهروندی آمریکا توسط نمایندگان کنگره: سوالات متداول و راهنما

اصل مطلب:

سوالات متداول درباره پیگیری پرونده‌های مهاجرت و شهروندی آمریکا توسط نمایندگان کنگره نماینده من می‌تواند به اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) درباره پرونده من نامه بنویسد یا تماس بگیرد؟ بله، شما می‌توانید از دفتر نماینده کنگره‌تان بخواهید تا درباره بررسی وضعیت پرونده مهاجرت یا شهروندی شما با اداره مهاجرت آمریکا ارتباط...

آنـچه در این مقاله می‌خوانیم

سوالات متداول درباره پیگیری پرونده‌های مهاجرت و شهروندی آمریکا توسط نمایندگان کنگره

نماینده من می‌تواند به اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) درباره پرونده من نامه بنویسد یا تماس بگیرد؟

بله، شما می‌توانید از دفتر نماینده کنگره‌تان بخواهید تا درباره بررسی وضعیت پرونده مهاجرت یا شهروندی شما با اداره مهاجرت آمریکا ارتباط برقرار کند. اگر مایل باشید نماینده‌تان این کار را برای شما انجام دهد، لازم است فرم رضایت رسمی (Privacy Release Form) را پر کنید تا اجازه داشته باشند پرونده شخصی شما را پیگیری کنند.

پیگیری نماینده کنگره چطور کمکی به پرونده من می‌کند؟

دخالت دفتر نماینده کنگره، دلیل یا تاثیری برای تسریع یا تایید پرونده شما توسط اداره مهاجرت محسوب نمی‌شود. اداره مهاجرت متعهد است که همه پرونده‌ها را طبق قوانین، مقررات و سیاست‌ها به ترتیب زمان ثبت یا اولویت بررسی کند. البته پیگیری نماینده می‌تواند باعث دریافت سریع‌تر پاسخ، مطلع شدن از وضعیت یا شفاف‌سازی روند پرونده شود.

دفتر نماینده‌ام چه اطلاعاتی نیاز دارد؟

برای پیگیری موثر، دفتر نماینده از شما اطلاعات و مدارکی مثل نام کامل، تاریخ تولد، شماره پرونده یا رسید، نوع درخواست و شرحی کوتاه از وضعیت فعلی و نگرانی شما را خواهد خواست. گاهی این پیگیری‌ها نیاز دارند که شما مدارک بیشتری ارسال کنید یا فرم رضایت پر کنید تا اطلاعات محرمانه شما قابل دسترسی باشد.

چه مدت طول می‌کشد تا اداره مهاجرت به دفتر نماینده کنگره پاسخ دهد؟

به طور معمول، اداره مهاجرت طی ۳۰ روز کاری به سوال یا درخواست نمایندگان کنگره پاسخ می‌دهد. اگر پاسخ بیش از حد معمول طول بکشد یا پرونده پیچیده‌تری باشد، دفتر نماینده ممکن است پیگیری مجدد انجام دهد و یا مدت زمان بیشتری طول بکشد.

آیا پیگیری نماینده کنگره تاثیری در اولویت یا تایید درخواست من دارد؟

خیر. اداره مهاجرت آمریکا تمامی پرونده‌ها را طبق مقررات و به شکلی منصفانه بررسی می‌کند. درخواست یا دخالت کنگره ترتیب بررسی یا تصمیم‌گیری را به نفع متقاضی تغییر نمی‌دهد و امتیازی ندارد.

در چه مواردی نماینده کنگره نمی‌تواند کمک کند؟

دفتر نماینده کنگره نمی‌تواند تصمیمات اداره مهاجرت را تغییر دهد یا درخواست کند روال اداری خارج از چارچوب قانون انجام شود. همچنین آن‌ها نمی‌توانند به مسائلی که در صلاحیت آژانس‌های دیگر است کمک کنند و تنها می‌توانند روند پیگیری را شفاف کنند یا اطلاعات به‌روزرسانی شده ارائه دهند.

لینک منبع

https://www.uscis.gov/congress/congressional-casework/frequently-asked-questions

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوعات مشابه و مهاجرت، می‌توانید این صفحات را مشاهده کنید:

آخرین مقالات

وقت بیومتریک کانادا برای ایرانیان در بنگلادش
آخرین آمار ویزای طرح خانوادگی اوکراین بریتانیا (مه ۲۰۲۴)
بررسی مستقل دستمزد و شرایط کاری پزشکان و دندانپزشکان NHS انگلستان، ولز و ایرلند شمالی
مدارک لازم برای ثبت اعتراض آنلاین به ریجکت ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا