ساختار اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS)
درباره اداره USCIS
اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS) مسئول رسیدگی به امور مهاجرت و شهروندی ایالات متحده است و به عنوان بخشی از وزارت امنیت داخلی فعالیت میکند. از سال ۲۰۰۳، این اداره به عنوان بخشی از وزارت امنیت داخلی آمریکا وظیفه اجرا و مدیریت سیاستهای مهاجرتی، صدور انواع ویزا، مراحل پذیرش شهروندی و همچنین خدمات دیگر را به عهده دارد.
سازماندهی و ساختار اداری
USCIS توسط یک مدیر اداره که مستقیماً زیر نظر مدیر کل وزارت امنیت داخلی مشغول به کار است، اداره میشود. ساختار این اداره به پنج بخش اصلی تقسیم میشود:
- دفتر مدیر کل
- دفتر منابع انسانی
- دفتر امور سیاستگذاری
- دفتر تحقیق و توسعه
- واحدهای منطقهای و عملیاتی
این بخشها هرکدام وظیفه خاصی در اجرای خدمات مهاجرتی، رسیدگی به درخواستها، آموزش کارمندان و تدوین سیاستهای مهاجرتی دارند.
مراکز خدمات و دفاتر محلی
اداره USCIS مراکز خدمات متعددی در سراسر آمریکا دارد که رسیدگی به درخواستها و پروندههای مهاجرتی در آنها انجام میشود. علاوه بر این، دفاتر محلی USCIS در ایالتها، خدماتی مانند مصاحبههای مهاجرتی و ثبت اثرانگشت برای متقاضیان ارائه میدهد.
ارتباطات و پشتیبانی متقاضیان
اداره USCIS امکانات مختلفی برای پشتیبانی متقاضیان مهاجرت به آمریکا فراهم کرده است؛ از جمله مرکز تماس، خدمات آنلاین و راهنماهای آموزشی که متقاضیان میتوانند به آسانی جهت پیگیری درخواستها یا دریافت مشاوره در خصوص ویزاهای [آمریکا](https://oktoboard.org/america/) و مهاجرت به آمریکا استفاده کنند. همچنین اگر علاقمند به دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا هستید، میتوانید به صفحه [مهاجرت به آمریکا](https://oktoboard.org/immigration-to-usa/) مراجعه نمایید یا نمونههای [ویزای آمریکا](https://oktoboard.org/us-visa/) را بررسی کنید.
منبع: https://www.uscis.gov/about-us/organization/organization