مدارک مهاجرتی و نحوه تصحیح، بهروزرسانی یا جایگزینی آنها
مدارک مهاجرتی چیست و چرا اهمیت دارند؟
مدارک مهاجرتی که توسط اداره مهاجرت و خدمات شهروندی آمریکا (USCIS)، اداره گمرک و حفاظت مرزی (CBP) یا وزارت امور خارجه صادر میشوند، نشاندهنده وضعیت مهاجرتی شما هستند. این مدارک میتوانند شامل کارت اقامت دائم آمریکا (گرینکارت)، کارت مجوز کار، پاسپورت آمریکایی، ویزا، یا اسناد مسافرتی باشند.
چطور مدارک مهاجرتی را تصحیح، بهروزرسانی یا جایگزین کنیم؟
اگر نام، تاریخ تولد یا اطلاعات شخصی شما تغییر کرده یا در سند مهاجرتی شما اشتباه وجود دارد، معمولا باید درخواست تصحیح، بهروزرسانی یا جایگزینی مدرک مهاجرتی خود را بدهید. روند انجام کار بسته به نوع مدرک، نهاد صادرکننده و دلیل نیاز به تعویض یا تصحیح، متفاوت است.
برای جایگزینی یا تصحیح این مدارک معمولا باید فرم مخصوص همان مدرک را پر کنید و مدارک لازم به همراه هزینههای تعیینشده را ارائه دهید. مثلا اگر گرینکارت شما گم شده یا مدارکتان منقضی شده است، باید فرم I-90 را از سایت اداره مهاجرت آمریکا پر کنید. برای کارت مجوز کار فرم I-765 استفاده میشود.
اگر اشتباه به دلیل خطای USCIS باشد (مثل اشتباه تایپی)، تعویض یا تصحیح مدارک هزینهای ندارد؛ اما اگر تغییر به دلیل اشتباه شما باشد، باید هزینه پرداخت کنید.