قوانین و مقررات مربوط به فرم I-9
قوانین مهاجرت و اشتغال مربوط به فرم I-9
قانون اصلاح و کنترل مهاجرت یا IRCA، که در سال ۱۹۸۶ تصویب شد، اولین قانونی بود که از کارفرمایان خواست مدارک هویتی و اجازه کار کارکنان جدید را بررسی و تایید کنند. طبق این قانون، کارفرمایان نباید هیچ فردی را برای کار در آمریکا استخدام کنند مگر اینکه این فرد یا شهروند آمریکا باشد یا مجوز قانونی کار را داشته باشد.
الزامات تکمیل فرم I-9
فرم I-9 به منظور بررسی هویت و مجوز اشتغال کارکنان جدید در آمریکا استفاده میشود. بر اساس مقررات، کارفرمایان باید این فرم را برای هر فردی که در آمریکا استخدام میکنند (شامل شهروندان و غیرشهروندان) تکمیل و نگهداری کنند.
قوانین ضد تبعیض شغلی
در ضمن، قانون فدرال استخدام بدون تبعیض را تضمین میکند. یعنی کارفرمایان نباید به خاطر ملیت، تابعیت یا وضعیت مهاجرتی، علیه کسی تبعیض قائل شوند، به شرط آنکه فرد اجازه قانونی کار داشته باشد. باید با همه متقاضیان کار فارغ از وضعیت مهاجرتی (تا زمانی که اجازه کار دارند) به طور برابر برخورد شود.
مجوزهای قانونی و مقررات اصلی
– قانون مهاجرت و ملیت (INA)
– بخش ۲۷۴الف قانون کار و مهاجرت (۸ U.S.C. 1324a)
– مقررات ۸ CFR بخش ۲۷۴الف
منابع بیشتر درباره قوانین فرم I-9
برای کسب اطلاعات کاملتر درباره قوانین و دستورالعملهای مربوط به فرم I-9 و نحوه تکمیل و نگهداری این فرم، میتوانید به صفحه اصلی قوانین اداره مهاجرت مراجعه کنید.
منبع: https://www.uscis.gov/i-9-central/form-i-9-resources/statutes-and-regulations
جهت آگاهی بیشتر از شرایط انواع ویزا، تمدید، و مدارک لازم برای کانادا مقالات زیر از سایت اکی تو برد را ببینید: