اروپاییها به سفرهای طولانیتر علاقهمند شدهاند، ولی دنبال مقاصد جدید میگردند
افزایش مدت زمان تعطیلات اروپاییها
براساس یک گزارش جدید از گروه ETC، مردم اروپا نسبت به گذشته تمایل دارند مدت بیشتری را در تعطیلات خود بگذرانند. این تحقیق نشان میدهد که بیشتر اروپاییها برای سفرهای تابستانی خود حداقل چهار شب یا حتی بیشتر برنامهریزی میکنند. میزان کسانی که برنامه سفر بیش از ۱۰ روز دارند هم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
تغییر مقصد به خاطر هزینهها
در همین حال، افزایش هزینههای سفر و گرانی خدمات، باعث شده خیلی از اروپاییها بهجای رفتن به مقاصد معروف توریستی مثل اسپانیا و ایتالیا، علاقهمندند مقاصد جدید و مقرونبهصرفهتری را انتخاب کنند. کشورهایی مثل بلغارستان، لهستان و مجارستان جزو پربحثترین مقاصد جایگزین بودهاند.
دلایل انتخاب مقاصد جدید
این تغییر نگرش در انتخاب مقصد بیشتر به خاطر افزایش قیمتها، شلوغی بیش از حد و همچنین رشد آگاهی گردشگران نسبت به تجربههای متفاوت فرهنگی است. گردشگران اروپایی علاوه بر قیمت مناسب و خدمات خوب، به دنبال کشف جاهای تازه یا شهرهایی هستند که قبلاً کمتر موردتوجه بودهاند.
عوامل مهم برای انتخاب مقصد سفر
برای اروپاییها، هنگام برنامهریزی سفر، عوامل کلیدی مثل امنیت، شرایط بهداشتی، کیفیت خدمات، و هزینه کلی سفر بسیار مهم است. به همین دلیل مقاصد ارزانتر که بتوانند این استانداردها را رعایت کنند، روز به روز محبوبتر میشوند.
جمعبندی و تاثیر بر بازار گردشگری اروپا
این گزارش نشان میدهد صنعت گردشگری اروپا با گرایش جدید مردم به سفرهای طولانیتر و کشف مقاصد تازه، باید خودش را با خواستههای جدید تطبیق دهد. مقاصدی که بتوانند هم تجربه متفاوت ارائه دهند و هم مقرونبهصرفه باشند، شانس بیشتری برای جذب گردشگر خواهند داشت.
برای آشنایی بیشتر با مقاصد مقرونبهصرفه و مشاوره مهاجرتی میتوانید صفحه مهاجرت به اروپا، ویزای پرتغال یا ویزای لیتوانی را مشاهده کنید.
منبع: schengenvisainfo.com