## نحوه ثبت شکایت از خدمات ویزا و مهاجرت انگلیس
### چگونه شکایت خود را ثبت کنیم؟
اگر از خدمات ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) استفاده کردهاید و میخواهید شکایتی ثبت کنید، میتوانید این کار را به صورت آنلاین یا از طریق پست انجام دهید. برای این کار باید اطلاعات کامل خود و جزئیات مشکل پیشآمده را ارائه بدهید.
### چه موضوعاتی شامل شکایت میشود؟
شما میتوانید بابت رفتار کارکنان، تاخیر در پاسخگویی، نقص در اطلاعات ارائهشده و یا اشتباه در روند رسیدگی به پرونده خود شکایت کنید. اما توجه داشته باشید که اعتراض به تصمیمهای گرفتهشده درباره درخواست ویزا یا مهاجرت، از طریق این روند امکانپذیر نیست و باید مسیر جداگانهای دنبال کنید.
### مدت زمان بررسی شکایت چقدر است؟
پس از ثبت شکایت، عادةً ظرف ۱۵ روز کاری پاسخ دریافت خواهید کرد. اگر نیاز به زمان بیشتری برای بررسی باشد، به شما اطلاع میدهند.
### اگر از نتیجه رسیدگی راضی نبودیم چه کنیم؟
در صورتی که از پاسخ UKVI راضی نباشید، میتوانید درخواست بازبینی مجدد دهید. اگر باز هم مشکل حل نشد، میتوانید موضوع را به نهاد مستقل رسیدگی به شکایات (مثل Ombudsman) ارجاع دهید.
### منابع و صفحات مرتبط
برای اطلاعات بیشتر درباره [شرایط ویزای انگلیس](https://oktoboard.org/europe/england/uk-visa/)، [اخبار سفارتها](https://oktoboard.org/news/) و یا ارسال [تیکت پشتیبانی](https://oktoboard.org/ticket/) میتوانید به این صفحات مراجعه کنید.
منبع:
https://www.gov.uk/government/organisations/uk-visas-and-immigration/about/complaints-procedure