فرم I-9: تایید صلاحیت اشتغال در آمریکا و مدارک مورد نیاز

اصل مطلب:

فرم تایید صلاحیت اشتغال (فرم I-9) هدف اصلی هر فردی که می‌خواهد برای شغل جدیدی در ایالات متحده استخدام شود، باید این فرم را پر کند تا هویت و مجوز کارش تایید شود. دستورالعمل مهم هم کارمند و هم کارفرما باید این فرم را تکمیل کنند. کارمند باید اطلاعات شخصی...

آنـچه در این مقاله می‌خوانیم

فرم تایید صلاحیت اشتغال (فرم I-9)

هدف اصلی

هر فردی که می‌خواهد برای شغل جدیدی در ایالات متحده استخدام شود، باید این فرم را پر کند تا هویت و مجوز کارش تایید شود.

دستورالعمل مهم

هم کارمند و هم کارفرما باید این فرم را تکمیل کنند. کارمند باید اطلاعات شخصی مثل نام کامل، آدرس محل سکونت، تاریخ تولد و وضعیت مهاجرتی خود را ارائه دهد. کارفرما نیز باید مدارکی که نشان‌دهنده هویت و مجوز کار فرد است را بررسی و ثبت کند.

مجازات‌ها

هر فردی که اطلاعات نادرست وارد کند یا مدارک جعلی ارائه دهد، ممکن است جریمه شود یا تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

چه افرادی باید فرم را تکمیل کنند؟

تمام افرادی که برای اولین‌بار یا بعد از یک وقفه طولانی، استخدام می‌شوند، موظف به تکمیل فرم هستند.

مدارک قابل قبول

برای تکمیل فرم، ارائه مدارکی مثل گذرنامه، کارت اقامت دائم یا مجوز کار مورد نیاز است.

نحوه نگهداری فرم

کارفرما باید نسخه فرم I-9 را برای هر کارمند، برای مدت مشخصی نزد خود نگه دارد و در صورت درخواست مقامات، ارائه کند.

لینک‌های مرتبط

برای راهنمایی بیشتر در مورد ویزای کانادا و مهاجرت، می‌توانید از مقالات زیر استفاده کنید:

منبع: https://www.uscis.gov/sites/default/files/document/forms/i9-INS-Spanish.pdf

آخرین مقالات

دلایل عدم تمایل کارگران خارجی برای ماندگاری بلندمدت در کرواسی
وقت سفارت کانادا برای ایرانیان در مغولستان
بررسی احتمال بازگرداندن کنترل مرزی هلند در اجلاس بنلوکس و تأثیر آن بر منطقه شنگن
اشتراک پرواز نامحدود ویز ایر با قیمت ۴۹۹ یورو؛ جزئیات، شرایط و محدودیت‌ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا