تاریخچه سازمان ما
تولد USCIS و اداره خدمات مهاجرتی و شهروندی
اداره خدمات مهاجرتی و شهروندی ایالات متحده (USCIS) در تاریخ ۱ مارس ۲۰۰۳، به عنوان بخشی از ایجاد وزارت امنیت داخلی آمریکا تأسیس شد. قبلاً، این خدمات توسط بخش خدمات مهاجرت و تابعیت (INS) انجام میشد که زیرمجموعه وزارت دادگستری بود. اما بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر، به منظور بالابردن امنیت ملی و سازماندهی بهتر، مسئولیتها میان چندین سازمان جداگانه تقسیم شد.
وظایف USCIS
USCIS مسئول پردازش درخواستهای مهاجرتی از جمله اعطای گرین کارت، اعطای تابعیت، صدور مجوز کار و سایر امور مرتبط با مهاجرت قانونی در آمریکاست. این سازمان همچنین رسیدگی به پناهجویان و درخواستهای پناهندگی، صدور اسناد مسافرتی و بررسی وضعیتهای مهاجرتی خاص را هم برعهده دارد.
تحول در روند مهاجرت
اداره USCIS با ایجاد تحول دیجیتال در حالت ثبت و بررسی درخواستها، تلاش میکند تا امور مهاجرتی را سریعتر و هوشمندانهتر انجام دهد. همزمان، هدف این است که خدمات باکیفیت و حمایت از متقاضیان را بدون کاهش امنیت ملی ارائه کند.
بررسی تاریخچه کامل
بررسی بیشتری از عملکرد تاریخی USCIS، چگونگی تأسیس و تغییرات ساختاری این سازمان به مرور زمان، این امکان را به علاقهمندان میدهد که با تاریخچه مهاجرت و شهروندی آمریکا به خوبی آشنا شوند.
برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت، میتوانید مطالب مرتبط مثل مهاجرت به آمریکا یا ویزای آمریکا و همچنین آمریکا را بخوانید.
منبع: https://www.uscis.gov/about-us/our-history/explore-agency-history