فرم I-9 و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت کارمندان
فرم I-9 چیست؟
فرم I-9 برای تأیید هویت و اجازه کار تمامی کارمندان جدید در ایالات متحده استفاده میشود. طبق قانون، هر کسی که در آمریکا استخدام میشود، باید این فرم را پر کند و مدارک لازم را ارائه دهد تا نشان دهد اجازه کار قانونی دارد.
چه کسانی باید فرم I-9 را پر کنند؟
همه کارفرماها باید قبل از شروع به کار هر کارمند جدید، این فرم را پر کنند. این کار شامل شهروندان آمریکایی و افرادی که اقامت قانونی دارند نیز میشود.
چه مدارکی باید ارائه شود؟
برای تکمیل فرم I-9، کارمند باید مدارکی را ارائه کند که هویت و اجازه کار او را تایید میکند. معمولاً یک مدرک از دسته A (مانند پاسپورت آمریکایی یا کارت گرین کارت) کفایت میکند یا اگر مدرک از دسته B (مثل گواهینامه رانندگی) ارائه شود، باید همراه با یک مدرک از دسته C (مثل کارت سوشال سکیوریتی) باشد.
فرم I-9 را چه زمانی باید تکمیل کرد؟
فرم I-9 باید در اولین روز کاری پر شود و تا سه روز فرصت است که مدارک لازم ارائه شود.
نگهداری و بررسی فرم I-9
کارفرمایان باید فرم I-9 هر کارمند را نگه دارند و در صورت درخواست مأموران مهاجرتی یا بازرسان دولت، آن را ارائه دهند.
دسترسی به فرم I-9
فرم I-9 و دستورالعملهای مربوط به آن به صورت آنلاین موجود است. کارفرمایان میتوانند این فرم را دانلود و به راحتی تکمیل و ذخیره کنند.