انتقال درونشرکتی L-1A؛ مدیر یا مدیر ارشد
درباره ویزای L-1A انتقال درونشرکتی
ویزای L-1A مخصوص مدیران و مدیران ارشد شرکتهاست که قرار است از دفتر خارج از آمریکا به یکی از شعبهها، دفاتر یا شرکتهای وابسته یا مادر در آمریکا منتقل شوند. این ویزا به شرکتهای بینالمللی این اجازه را میدهد که افراد کلیدی خود را برای مدیریت یا هدایت واحد خود در آمریکا، برای مدت موقت به این کشور بیاورند.
چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای L-1A هستند؟
برای گرفتن ویزای L-1A، کارمند باید طی سه سال گذشته حداقل یک سال به طور تماموقت برای شرکت مادر، شعبه، شرکت وابسته یا نمایندگی همان شرکتی که قرار است آنها را به آمریکا منتقل کند، کار کرده باشد. همچنین باید به عنوان مدیر یا مدیر ارشد به آمریکا منتقل شود تا همین نقشها را داشته باشد.
منظور از مدیر و مدیر ارشد چیست؟
مدیر باید بر کار دیگر کارمندان نظارت کرده و کلیات فعالیت یک دپارتمان، بخش یا شعبه را مدیریت کند. مدیر ارشد هم کسی است که بر عملکرد مدیران دیگر نظارت دارد یا نقش کلیدی در تصمیمگیریهای استراتژیک شرکت ایفا میکند.
شرایط لازم برای کارفرما
شرکت باید رابطهی مشخص و قابل اثباتی با موسسهای که قرار است کارمند را منتقل کند، داشته باشد. یعنی باید شرکت مادر، شعبه، زیرمجموعه یا شرکت خواهر باشد. همچنین شرکت باید واقعاً در آمریکا فعال باشد یا قصد واقعی راهاندازی یک شعبه جدید را داشته باشد.
ویزای L-1A برای افتتاح شعبه جدید
اگر شرکت خارجی بخواهد یک دفتر یا شعبه جدید در آمریکا راهاندازی کند، میتواند مدیر یا مدیر ارشد را با ویزای L-1A به آمریکا منتقل کند. در این مورد، ویزای اولیه تا یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است اگر شرکت نشان دهد که دفتر جدید واقعا راهاندازی و فعال شده است.
حداکثر مدت اعتبار ویزای L-1A
حداکثر مدت حضور فرد با ویزای L-1A در آمریکا تا هفت سال امکانپذیر است. معمولا ویزا هر بار تا دو سال صادر میشود و بعد از آن قابل تمدید است تا جمعاً به هفت سال برسد.
مزایای ویزای L-1A برای ایرانیان
این ویزا قابلیت همراه آوردن اعضای درجه یک خانواده (همسر و فرزندان زیر 21 سال) را هم دارد و همسر دارنده ویزا اجازه کار در آمریکا را خواهد داشت.
برای مشاهده اخبار مرتبط درباره انواع ویزای کانادا، مقایسهی آمریکا و اروپا و شرایط جدید خدمات و مهاجرت، کلیک کنید.
منبع: usics.gov