انتقال درونشرکتی L-1A: مدیر یا مدیرعامل
L-1A Intracompany Transferee Executive or Manager
ویزای L-1A اجازه میدهد یک شرکت بینالمللی (اعم از شرکت آمریکایی یا خارجی) یک مدیر یا مدیرعامل را از یکی از دفترهای خارج از آمریکا به یکی از شعبهها، شرکتهای مادر، زیرمجموعه یا وابسته در آمریکا منتقل کند. همچنین این ویزا به شرکتهای خارجی امکان میدهد مدیری را به آمریکا بیاورند تا شعبه جدیدی راهاندازی کنند.
شرایط اصلی ویزای L-1A
– برای واجد شرایط بودن، متقاضی باید در سه سال گذشته حداقل یک سال در خارج از آمریکا برای شرکت موردنظر به عنوان مدیر یا مدیرعامل کار کرده باشد.
– شرکت در آمریکا و شرکت خارجی باید واجد شرایط به عنوان شرکتهای وابسته یا مرتبط باشند.
– فرد باید در آمریکا به عنوان مدیر یا مدیرعامل استخدام شود.
ویژگیهای مدیر یا مدیرعامل
مدیر یا مدیرعامل کسی است که اختیار اصلی برای تصمیمگیری، کنترل و نظارت بر کار دیگر کارکنان ارشد یا مدیریت یک بخش یا عملکرد کلیدی سازمان را دارد.
راهاندازی شعبه جدید در آمریکا
اگر هدف انتقال برای افتتاح شعبه جدید در ایالات متحده باشد، شرکت خارجی باید:
– فضای کافی برای دفتر جدید تهیه کند،
– اثبات کند که در سه سال اخیر فعال بوده است،
– بعد از افتتاح، توانایی حمایت و استخدام مدیر یا مدیرعامل را در آمریکا داشته باشد.
مدت اعتبار ویزای L-1A
– اولین ویزا معمولا سه ساله صادر میشود یا اگر شعبه جدید باشد، یک ساله صادر میشود.
– پس از آن میتوان تا حداکثر ۷ سال تمدید کرد.
برای مطالعه درباره سایر انواع ویزای کانادا و همچنین شرایط مدارک لازم برای ویزای کاری کانادا برای ایرانیان حتما این لینکها را ببینید.