تاریخچه سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS)
سال 1891 – ایجاد سیستم مهاجرت فدرال
در سال 1891، قوانین مهاجرت در آمریکا به جای ایالات، به دولت فدرال منتقل شد و اولین آژانسهای فدرال برای مدیریت مهاجرت شکل گرفتند.
سال 1903 – مهاجرت به وزارت بازرگانی و کار منتقل شد
در سال 1903، مسئولیت مهاجرت به وزارت تازه تأسیس بازرگانی و کار داده شد که باعث تمرکز بیشتر روی نهادهای حمایتکننده از کارگران و مهاجران شد.
سال 1906 – استانداردسازی تابعیت و شهروندی
در سال 1906، کنگره قانونی برای استانداردسازی فرآیند شهروندی تصویب کرد و متقاضیان هم باید به زبان انگلیسی مسلط میبودند. کنترل ثبت احوال و مقررهای سیتیزنشیپ به عهده دولت联 فدرال قرار گرفت.
سال 1940 – تشکیل سرویس مهاجرت و تابعیت (INS)
در 1940، دو بخش قبلی یعنی اداره مهاجرت و اداره تابعیت با هم ادغام شدند و سرویس مهاجرت و تابعیت (INS) تشکیل شد که باعث تمرکز تمام امور مرتبط با مهاجرت و شهروندی در یک سازمان شد.
سال 2003 – ایجاد USCIS و انتقال برخی وظایف به DHS
در سال 2003، در پی تشکیل وزارت امنیت داخلی (DHS)، سرویس مهاجرت و تابعیت آمریکا (INS) منحل شد و امور شهروندی و مهاجرت به اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS) واگذار شد. وظایف انتظامی این حوزه هم به دیگر شاخههای DHS مثل CBP و ICE منتقل شد.
ادغامهای بعدی و تغییرات سازمانی
در سالهای اخیر، USCIS با انجام تغییرات ساختاری و روی آوردن به ارائه خدمات دیجیتال، سعی کرده فرآیندهای خود را سریعتر، شفافتر و مدرنتر کند تا خدمات به مهاجران و متقاضیان شهروندی آمریکا کارآمدتر ارائه شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت میتوانید مقاله مهاجرت به آمریکا یا اطلاعات آمریکا را مطالعه کنید.
منبع:
https://www.uscis.gov/about-us/our-history/explore-agency-history/organizational-timeline

